Trasa Stara Droga Celna

Trasa-nart-biegowych-Jakuszyce-Stara-Droga-Celna06

• Poziom trudności: Średni
  • Trasa jest średnio wymagająca ze względu na dystans do pokonania, lecz nie sprawi kłopotów.
  • Zobacz na sports-tracker.com

Startujemy z Polany Jakuszyckiej, kierując się w prawo, w kierunku Dolnego Duktu, którym docieramy do skrzyżowania Pod Cichą Równią. Jest to odcinek łagodnie wspinający się pod górę – na dystansie 4 km musimy pokonać ok 60 metrów w pionie, więc nie jest to stroma górka.

Na Rozdrożu skręcamy w lewo, najpierw pojawia się 30-metrowa dosyć stroma górka, a potem zjazd do Jeleniej Łąki, na końcu której kolejna górka, tym razem nieco dłuższa, bo ok 200-metrowa. Dochodząc do skrzyżowania ze skrętem w lewo na „Krogulec”, wybieramy drogę prosto do Schroniska „Orle”. Teraz czeka nas 3 kilometrowy zjazd, bardziej stromy na ostatnim kilometrze, z dwoma dosyć ostrymi zakrętami, gdzie trzeba uważać. Dla spragnionych lub głodnych wskazana przerwa w schronisku :). Z „Orlego” ruszamy w lewo do Polany Jakuszyckiej, pierwsza część to około 2 km łagodnego podejścia do skrzyżowania na „Dziale Izerskim”, potem już tylko płasko do mety.

Wersja trudniejsza, o której wspomnieliśmy na początku, to start w odwrotną stronę. Ta wersja jest dla osób dobrze przygotowanych wydolnościowo, oczywiście dużo zależy od tempa i czasu, w jakim chcemy pokonać ten dystans. Jednak pętla jest dużo bardziej wymagająca. Część od Schroniska Orle do Jeleniej Łąki to 120-metrowe przewyższenie na dystansie 3 km. Ten fragment męczy ale daje wielką satysfakcję 🙂

info_outlineCzas przejazdu trasy zależy od umiejętności technicznych, kondycji fizycznej i panujących warunków atmosferycznych. Prosimy wziąć pod uwagę, że wskazany na naszej stronie czas pokonania trasy, to czas jakiego potrzebował nasz instruktor, stąd może on się różnić od czasu, którego Państwo potrzebują na pokonanie tej trasy.
Download file: jakuszyce-biegowki-trasa-stara-droga-celna.gpx

To też cię zainteresuje

Wszelkie prawa do zamieszczonych tutaj treści są zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania ich pod jakąkolwiek postacią w całości lub w częściach bez pisemnej zgody FischerJakuszyce